Kolejne spotkanie ze … STOLICĄ!!!

Możliwość komentowania Kolejne spotkanie ze … STOLICĄ!!! została wyłączona

W dniach 4-5 kwietnia 2023 roku uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami uczestniczyli w dwudniowej wycieczce do stolicy zorganizowanej przez Fundację Stiwek z Warszawy, w ramach Projektu współfinansowanego przez Unię Europejską „Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów ze szkół z terenu Gminy Limanowa”. Nocną porą wyruszyliśmy w kierunku Warszawy, by od samego rana zwiedzać to jakże piękne miasto.
Na początku odwiedziliśmy Cmentarz na Powązkach, gdzie mogliśmy zobaczyć groby znanych osób i przypomnieć sobie, jak wiele cennych  wartości pozostawili po sobie. Następnie zwiedziliśmy Zamek Królewski- dawną siedzibę władców Polski. Mogliśmy obejrzeć  królewskie apartamenty oraz Salę Tronową czy Salę Senatorską.
Na zakończenie dnia udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik- miejsca magicznego, gdzie mogliśmy odkryć tajniki nauki, a przede wszystkim znakomicie się bawić.
Późnym wieczorem dotarliśmy na obiadokolację i nocleg. I dziwnym trafem… nasze siły wróciły!!! Nie brakowało rozmów i śmiechu do późnych godzin nocnych- oczywiście respektując ciszę nocną.

Następnego dnia, po śniadaniu i wykwaterowaniu, wyruszyliśmy na dalszy „podbój” Warszawy.  Byliśmy w Łazienkach Królewskich. Ten zespół pałacowo-ogrodowy w Warszawie założony w XVIII wieku przez Stanisława Augusta Poniatowskiego zachwycił nas po raz kolejny swym urokiem.
Dotarliśmy też pod Pomnik Fryderyka Chopina przedstawiający odlaną w brązie postać kompozytora siedzącą pod stylizowaną wierzbą.
Dalej udaliśmy się do Muzeum Wojska Polskiego, gdzie zgromadzono muzealia wojskowo-historyczne.
Mieliśmy też okazję zaobserwować przygotowania służb i miasta w związku z wizytą prezydenta Ukrainy w Warszawie.  Spodziewaliśmy się utrudnień w ruchu , ale na szczęście ominęły nas i mogliśmy dotrzeć do Pałacu Kultury i Nauki na czas. Tam byliśmy na Tarasie Widokowym na 30. piętrze. Z wysokości 114 m rozpościera się niepowtarzalny widok na Warszawę, który mieliśmy okazję obejrzeć.  Na szczęście dostaliśmy się tam windą-  wyjazd zajął nam zaledwie 19 sekund.
Ostatnim punktem na trasie naszego zwiedzania był Stadion Narodowy. Ten ogromny obiekt sportowy zachwycił nie tylko kibiców. Wielu z nas poczuło się jak na meczu, zwłaszcza, że murawa stadionu była trawiasta- a to rzadki widok dla odwiedzających turystów. Nam się udało!!!

Zmęczeni, ale pełni wrażeń, wróciliśmy do naszych domów. A w planach mamy… kolejne wycieczki!