Wycieczka w Pieniny

1 komentarz do Wycieczka w Pieniny

2 czerwca uczniowie klasy czwartej, piątej i szóstej wraz z wychowawcami uczestniczyli w krajoznawczej wycieczce w Pieniny. Podczas wycieczki uczestnicy mieli okazję zapoznać się z pięknym krajobrazem. Na początku zwiedziliśmy wystawę przyrodniczą w siedzibie Pienińskiego Parku Narodowego w Krościenku. Dowiedzieliśmy się tam, że w Pieninach rosną dwa endemity (gatunki nigdzie indziej na świecie nie spotykane): mniszek pieniński, pszonak pieniński, oraz relikty – rośliny, które przetrwały na swoich stanowiskach z wcześniejszych okresów geologicznych: chryzantema (złocień) Zawadzkiego, jałowiec sawina, dębik ośmiopłatkowy. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy była Góra Wdżar szczególnie interesującą z geologicznego punktu widzenia, ponieważ występuje tam magmowa skała wulkaniczna – andezyt. Następnie odwiedziliśmy do Sromowce Niżne skąd turyści najczęściej wybierają się na Trzy Korony, Górę Zamkową z grotą św. Kingi oraz do Czerwonego Klasztoru, położonego na drugim brzegu Dunajca. W Sromowcach zaczyna się również trasa spływu pięknym przełomem Dunajca. My przeszliśmy po kładce na Dunajcu łączącej Sromowce Niżne ze wsią Czerwonym Klasztorem na Słowacji i przez chwilę byliśmy w Słowacji. Kolejnym punktem wycieczki była zapora na Dunajcu w Niedzicy. Mogliśmy się dowiedzieć o historii jej  powstania i funkcjach jakie pełni obecnie. Z zapory przeszliśmy do zamku Dunajec w Niedzicy, zwiedziliśmy wozownie, komnaty zamkowe, a pani przewodnik opowiedziała nam o historii zamku i jego mieszkańców. Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się na przystań i popłynęliśmy statkiem na rejs po jeziorze Czorsztyńskim. Podczas rejsu podziwialiśmy piękne widoki na zamek w Niedzicy i ruiny zamku w Czorsztynie. Po rejsie przyszedł czas na posiłek. Wszyscy z apetytem zajadali pizze popijając gorącą herbatką i wspominając atrakcje, które mogli dzięki tej wycieczce zobaczyć. Tak zakończyliśmy naszą przygodę z Pieninami.
Dziękujemy przewodnikowi – Panu Stefanowi Bugajskiemu za wspaniałe i interesujące opowieści podczas całej trasy wycieczki.