14 marca 2014 roku uczniowie klas IV, V i VI wraz z wychowawcami udali się na wycieczkę edukacyjną do miejsc związanych z kulturą i tradycją naszego regionu w Limanowej.
Po przyjeździe do Limanowej, poszliśmy do Muzeum Regionalnego Ziemi Limanowskiej, które mieści się w parku miejskim, w zabytkowym Dworze Marsów. Zgromadzono tam zbiory w dwóch działach: Etnograficznym i Artystyczno-Historycznym. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od działu artystyczno–historycznego, gdzie mogliśmy obejrzeć wystawę starej fotografii pt. „Światłoczułe świadectwo. Skarb z Limanowej”. Jest to ekspozycja ukazująca pasję fotograficzną właścicielki limanowskiej apteki.
Następnie obejrzeliśmy stałą ekspozycję pt. Apteka mgr Klementyny Bączkowskiej”, gdzie zgromadzono wyposażenie apteki pięciopokoleniowej rodziny limanowskich aptekarzy.
Wielu wrażeń dostarczyło nam zwiedzanie dziełu etnograficznego, gromadzącego zbiory dotyczące historii, kultury i sztuki ludowej grup zamieszkujących okolice Limanowej, czyli Lachów Limanowskich, Lachów Sądeckich, Zagórzan i górali Białych. Mogliśmy zobaczyć stroje ludowe, narzędzia rolnicze, sprzęty gospodarstwa domowego, kufry, skrzynie.
Po tej wizycie w muzeum przeszliśmy do rynku, by tutaj poznać lepiej nasz region w Powiatowym Centrum Informacji Turystycznej, usytuowanym niemalże w samym środku rynku. Instytucja ta pomaga turystom przybywającym do Limanowej poznać atrakcje turystyczne w naszym regionie, szlaki turystyczne w Beskidzie Wyspowym i Gorcach a także udziela informacji o imprezach kulturalnych w regionie.
Ostatnim etapem naszej wycieczki była Miejska Biblioteka Publiczna w Limanowej. Tam rozpoczęliśmy wizytę od odwiedzin działu literatury dla dzieci i młodzieży, by następnie obejrzeć wystawę prac uczestników terapii zajęciowej. Zgromadzono nie tylko obrazy, ale i przedmioty gliniane i inne wytwory ręcznych prac. Z kolei udaliśmy się do czytelni, a potem zwiedziliśmy kącik regionalny związany z twórczością ludzi pochodzących z regionu Limanowej. Dzięki tej wizycie bez trudu będziemy mogli poszukiwać i gromadzić informacje, niezbędne na kolejnych etapach edukacyjnych.