Z wizytą w Teatrze Groteska

Możliwość komentowania Z wizytą w Teatrze Groteska została wyłączona

W poniedziałek 27 września 2021 uczniowie klas IV-VI wraz z wychowawcami pojechali na wycieczkę do Krakowa. Głównym punktem była wizyta w Teatrze Groteska, gdzie obejrzeliśmy przedstawienie teatralne ,,Przygody Tomka Sawyera”, będące adaptacją teatralną powieści Marka Twaina o tym samym tytule.
Gdy dotarliśmy do Groteski, to ze względu na pandemię, musieliśmy założyć maski i cały czas je mieć na twarzy w czasie przedstawienia i to zapewne było najmniej przyjemnym doświadczeniem w czasie tej poniedziałkowej wyprawy.

Rozsiedliśmy się wygodnie w fotelach i w końcu się zaczęło. Aktorzy dwoili się i troili, aby zadowolić młodych widzów. Tańczyli, śpiewali, a publiczność nagradzała ich wysiłki oklaskami. Żywiołowa akcja i dynamiczna gra aktorów wprawiała wszystkich w zachwyt.
Momenty, które szczególnie rozbawiły dzieci, to scena, kiedy sprytny Tomek wrobił kolegów w malowanie płotu. Z kolei pełna emocji i napięcia była scena, w której Tomek walczył z Indianinem. Dekoracje zmieniały się błyskawicznie, a dźwięki, echo czy zróżnicowane światło potęgowały emocje. Widzowie podziękowali aktorom za niesamowity występ gromkimi brawami. Spektakl minął nie wiadomo kiedy i został tylko żal, że to już koniec.

Po obejrzeniu sztuki teatralnej udaliśmy się na spacer po Krakowie. Było bardzo miło, gdyż dawna stolica Polski przywitała nas słoneczną i ciepłą pogodą, co dodatkowo sprzyjało zwiedzaniu tego miejsca.
Przede wszystkim Rynek z Sukiennicami oraz pomnikiem Adama Mickiewicza i nieodłącznymi gołębiami, bez których Kraków nie mógłby istnieć, był atrakcyjnym miejscem nie tylko dla naszych uczniów. Również Kościół Mariacki i hejnał z wieży tego kościoła, który mieliśmy okazję usłyszeć, wzbogacił piękno tego miejsca.
Następnie idąc ulicą Grodzką z Rynku-fragmentem traktu królewskiego w stronę Wawelu, u jego stóp mogliśmy obejrzeć fragmenty zamku i murów obronnych. Potem wróciliśmy na Rynek i poszliśmy w kierunku Plant, ale zatrzymaliśmy się przed Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego na ul. Gołębiej, to reprezentatywny budynek, jeden z wielu, należący do najstarszej polskiej uczelni w Krakowie. Stamtąd spacerowaliśmy alejkami Plant aż dotarliśmy do Bramy Floriańskiej oraz do Barbakanu.

Nasi uczniowie nie tylko zakupili liczne pamiątki, ale też wykonali wiele pamiątkowych zdjęć. Wszyscy zadowoleni wróciliśmy późnym popołudniem do szkoły.
Wspominając ten czas, już myślimy o kolejnej wyprawie do grodu Kraka, tym razem chcemy zwiedzić komnaty królewskie na Wawelu oraz zobaczyć Dzwon Zygmunta.