Wycieczka PTTK – Beskid Śląski

Możliwość komentowania Wycieczka PTTK – Beskid Śląski została wyłączona

W dniu 15 maja nasi uczniowie brali udział w Konkursie Krajoznawczym i Krasomówczym zorganizowanym przez Komisję Młodzieżową ZO PTTK w Limanowej. Celem konkursu było poznanie walorów przyrodniczych i kulturowych Beskidu Śląskiego. Uczniowie naszej szkoły wykazali się duża wiedzą i osiągnęli wysokie miejsca w kategorii szkół podstawowych. W Konkursie Krajoznawczym II miejsce – zdobyli uczniowie klasy V naszej szkoły Szymon Borucki i Artur Kotlarz. W Konkursie Krasomówczym II miejsce – zdobyła Brygida Włodarczyk uczennica klasy V. Nagrodą dla wszystkich uczestników konkursu była wycieczka szkoleniowa do Beskidu Śląskiego.

Wycieczka odbyła się w dniach 6-7 czerwca. Uczestnicy wycieczki mieli okazje odwiedzić miejsca o których czytali przygotowując się do konkursu.

W pierwszym dniu w drodze do Cieszyna, gdzie mieliśmy noclegi zwiedzaliśmy: Zespół kościelno-klasztorny w Suchej Beskidzkiej, Szczyrk (skocznie narciarskie, zabytkowy z XVIII w drewniany kościół, Diecezjalne Sanktuarium Matki Bożej Królowej Polski). W dalszej drodze do Cieszyna przejechaliśmy do Wisły – miasta położonego u stóp Baraniej Góry, zwiedzaliśmy miasto i Muzeum Beskidzkie, byliśmy w miejscu gdzie potoki Czarna i Biała Wisełka łączą się tworząc rzekę Wisłę. Po przyjeździe do Cieszyna zdążyliśmy jeszcze zwiedzić piękną starówkę i zobaczyć Kościół Jezusowy – największy ewangelicki kościół w Polsce.

W drugim dniu zwiedzaliśmy w Cieszynie Muzeum Drukarstwa, Wzgórze Zamkowe z Pałacem Habsburgów, Wieżą Piastowską i Rotundą romańską z XI w. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się jeszcze w Istebnej – gdzie zobaczyliśmy kurną chałupę Kawuloków i w Koniakowie, który słynie z wyrobów koronkarskich. Wyjazd dostarczył uczestnikom wielu niezapomnianych wrażeń.

Dziękujemy organizatorom z Komisji Młodzieżowej ZO PTTK w Limanowej za wspaniałe chwile spędzone na tej wycieczce.