Wycieczka PTTK – ,,Szlak Orlich Gniazd”

Możliwość komentowania Wycieczka PTTK – ,,Szlak Orlich Gniazd” została wyłączona

7 maja w ZS Samorządowych nr 3 w Limanowej odbył się konkurs krajoznawczy i krasomówczy zorganizowany przez Komisję Młodzieżową Oddziału PTTK Ziemi Limanowskiej. Celem konkursu było poznanie walorów przyrodniczych i kulturowych Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej i ,,Szlaku Orlich Gniazd”.
Uczennica naszej szkoły Brygida Włodarczyk z kl. VI w konkursie krasomówczym zajęła I miejsce – gratulujemy!

Nagrodą dla wszystkich uczestników konkursu była wycieczka dwudniowa ,,Szlakiem Orlich Gniazd” która odbyła się w dniach 20 – 21 maja.
Zwiedzanie Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej rozpoczęliśmy od Ojcowskiego Parku Narodowego, przeszliśmy szlakiem do Jaskini Łokietka, po zwiedzeniu jaskini – przez Bramę Krakowską do Źródełka Miłości.
Następnie przejechaliśmy do ,,Kaplicy Na Wodzie” i pod zamek w Pieskowej Skale, gdzie po zwiedzeniu dziedzińca przeszliśmy szlakiem prowadzącym koło słynnej ,,Maczugi Herkulesa”. Na nocleg zatrzymaliśmy się w Częstochowie.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzenia ,,Parku Miniatur Sakralnych”, następnie zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze.
W drodze powrotnej w Olsztynie odwiedziliśmy autorską galerię Jana Wewióry mieszczącą się w stuletniej zabytkowej chałupie wiejskiej, podziwialiśmy między innymi wykonaną przez niego Szopkę Olsztyńską.
Kolejnym punktem w trasie powrotnej był zamek w Ogrodzieńcu – najbardziej imponujące Orle Gniazdo spośród wszystkich zamków Jury Krakowsko – Częstochowskiej.
Dziękujemy organizatorom za możliwość udziału w tej wspaniałej wycieczce!